Radikale Venstre har valgt folketingskandidat for Skanderborg-Odder-Samsø

Susan Kronborg Nielsen, Skanderborg, 49 år, jurist i SKAT er netop valgt som folketingskandidat for Radikale Venstre Opstillingskreds Skanderborg-Odder-Samsø

Susan Kronborg Nielsen har været politisk interesseret i mange år, men blev inspireret af en kollega til at gå aktivt ind i politik.

Den nye folketingskandidat er jurist, - specialkonsulent i SKAT, Store Selskaber - og gift med Henrik Staunskjær, advokat i Skanderborg. Susan Kronborg Nielsen er lokal forankret og er som radikal både humanist og samtidig fokuseret på erhvervslivet.

Integrationsdebatten er en hjertesag og derfor er Susan Kronborg Nielsen medlem af Integrationsrådet i Skanderborg. Vi skal ligesom i Skanderborg, Odder og Samsø, skabe blandede kvarterer. Men ghettoplanen er en forkert italesættelse. Det er ikke en løsning at blande danskere med såkaldte ’ikke danskere’. Det er et spørgsmål om, at - når vi vil løfte folk ud af en socialklasse – så skal socialklasserne blandes. Det betyder, at villaer skal blandes med rækkehuse og lejligheder. Det kræver, at der er almene boliger i alle kommuner.

Aktindsigt er en anden mærkesag.  Vi skal åbne op, så alle kan se hvad der foregår i regeringen -  ellers kommer skandalerne ikke for dagen, men forbliver mørklagte. Vi skal heller ikke være bange for at lovgive om børns rettigheder, herunder revidere forældreansvarsloven. Jeg vil også kæmpe for dyrevelfærd, gøre op med de lange dyretransporter og udfasning af pelsfarme ligesom i Norge, England, Østrig, Kroatien, Holland, Japan.

Susan Kronborg Nielsen er medlem af Radikale Venstres Hovedbestyrelse samt bestyrelsesmedlem i Radikale Venstre Skanderborg.

For nærmere information, kontakt:

Susan Kronborg Nielsen, kronborgsusan@gmail.com, 20576399

Mie Bergmann, mie.bergmann@privat.dk, 51500436