Ny formand for Radikale Venstre i Skanderborg

Radikale Venstre i Skanderborg fik ved den ordinære generalforsamling mandag aften ny formand, idet Katja Hillers afløser Mie Bergmann, der har bestridt posten siden 2009.

PRESSEMEDDELELSE 16. april 2017

Mie Bergmann stopper efter eget ønske som formand for lokalforeningen. Mie Bergmann sad 8 år i byrådet (2001-2009), først i byrådet i den gamle Ry Kommune og siden i byrådet i den nye Skanderborg Kommune. I 2011 stillede Mie Bergmann op til folketingsvalget, hvor hun fik stemmer nok til at blive 1. suppleant, hvilket sikrede hende to perioder som vikar i Folketinget, først for Morten Østergaard i 2013 og siden for Jeppe Mikkelsen i 2014.

Katja Hillers er 44 år, bosiddende i Ry, har både læreruddannelse og en cand.merc. i økonomistyring. Katja Hillers stillede op til kommunalvalget i 2017, hvor hun vandt en plads som 1. suppleant til byrådet for Radikale Venstre. Katja Hillers er desuden næstformand i Østjysk Bolig

Katja Hillers udtaler om udnævnelsen: ”Det er en ære for mig at få lov til at overtage posten efter Mie, men også lidt nervepirrende. Mie har gjort det godt, og jeg håber at kunne udfylde hendes sko på tilfredsstillende vis. Jeg er altid ambitiøs med det, jeg giver mig i kast med, og formandsposten i vores lokalforening er ingen undtagelse.”

Den nye bestyrelse består udover Katja Hillers af Anne Heeager, Tage Nielsen, Adele Davis Boe, Anja Ellersgaard Basse, Susan Kronborg og Mie Bergmann. Valgt som 1. suppleant blev Kurt Myhlert valgt og 2. suppleant blev Christoffer Schou.

For yderligere oplysninger:

Mie Bergmann, tlf. 51 50 04 36