Byrådet har konstitueret sig

Mandag d. 11 december blev der holdt konstituerende møde i det nye Byråd. Radikale Venstre pegede på Jørgen Gaarde som borgmester i de kommende fire år og er meget tilfredse med den konstituering, der i den forbindelse er indgået.

Tage Nielsen bliver formand for Kultur-, sundheds og beskæftigelsesudvalget, mens Anne Heeager får udvalgsposter i Økonomiudvalget samt Undervisnings- og børneudvalget. Begge radikale byrådsmedlemmer har fået netop de poster, de ønskede sig allermest. Vi har fået nogle gode platforme i forhold til at arbejde videre for Skanderborg Kommune og vores radikale synspunkter.

I Radikale venstre glæder vi os desuden over de fokuspunkter, der er fremhævet med den indgåede konstitueringsaftale. Af aftalens seks fokuspunkter, er det særligt værd at hæfte sig ved de to, der vedrører børn og unge, hvis forhold Radikale Venstre gik til valg på at forbedre. Således fremgår det af aftalen:

- Anlægsmæssigt skal der sættes markant flere penge af til anlægsopgaver på skole og dagtilbudsområdet.

- Børne- og familieindsatsen skal forbedres og der skal satses mere på forebyggelse og social indsats – ikke mindst på skoler og dagtilbud.

Vi er stolte over den konstitueringsaftale, der er indgået, og vi glæder os til at føre punkterne ud i livet – sammen med en masse andet – i de kommende fire år.